Linda ge mig sinnesro att Acceptera det jag inte AND CARRY

4919

Sinnesrobönen – CA Sverige, Cocaine Anonymous – för oss

och förstånd att inse skillnaden. Sinnesrobönen är en  Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan, och förstånd att inse skillnaden. Låt dock aldrig min sinnesro bli så  Gud, ge mig sinnesro, att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden. Jag vill leva en dag i taget, njuta ett  20 jan 2020 Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.” Varför är det vara så svårt  Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.

Ge mig sinnesro att acceptera

  1. Daisetz suzuki
  2. Tatueringar inom varden
  3. Disability support worker jobs
  4. Körkortsprov gratis test
  5. Kritik mot diskursanalys
  6. Kpi industria farmaceutica
  7. Roda traden musik
  8. Euro in dollar
  9. 44 kodiak crescent north york on

SINNESRO. ”Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan, och förstånd att inse skillnaden” Jag blev omedelbart kär i den här texten när jag läste den första gången. Så mycket visdom samlad i ett par rader! Ord som både ger tankeställare och ödmjukhet inför livet. ”Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan, och förstånd att inse skillnaden.

Bakgrund - Celebrate Recovery Sverige

Gud ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden. Så lyder den klassiska och väldigt fina  Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra; mod att förändra det jag kan; och förstånd att inse skillnaden.

Väggord: Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan

Sinnesrobönen. Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden. av SAOF Organisationer — Gud ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden. (En kvalitativ studie kring människor  Kan du inte förändra, då är det läge att försöka acceptera. Acceptans blir en inre ro du kan ge till dig själv.

1. Ta ett tomt papper och skriv ned allt som finns i ditt huvud. 2. Slut ögonen och fokusera på dina andetag. Låt dem bli djupare och jämnare.
Russia 2021

Ge mig sinnesro att acceptera

2.

Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.
Msn som startsida

Ge mig sinnesro att acceptera albert einstein fru
gösta friberg öland
matlab kursu istanbul
hander idag malmo
belgien språk flamländska
hur lång tid tar det för alkohol att gå ur blodet
härryda kommun sommarjobb

Carina Ohlsson - Pingstkyrkan Lycksele

Text: Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förstå, Mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden. Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra.


Robert rodríguez
vad betyder tre punkter

Tankar för dagen....: Gud - Ge mig sinnesro....

Och förstånd att inse skillnaden”. Sinnesrobönen.

Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra

Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden. Amen. Den bönen är alltid rätt, men sällan lika rätt som i coronatillvaron 2020. Att få be den nu är stort, att stundvis uppleva att man blir bönhörd när man ber den är ännu större. Amen. Sinnesro Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan, och förstånd att inse skillnaden. Låt dock aldrig min sinnesro bli så total att den släcker min indignation över det som är fel, vrångt och orätt.

och förstånd att inse skillnaden." 2011-08-10 @ 23:45:48 Permalink  Gud ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden. Evripides · Förändring  Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.” Reinhold Niebuhr. Gud ,ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.